تاریخ : پنج شنبه 13 آذر 1393 بازدید : 1026 نویسنده : محمد زارعی 

امروزه تکنولوژی موبایل ها به صورت مداوم در حال پیشرفت و به روز رسانی است. گوشی های موبایل دارای امکانات زیادی هستند از قبیل اپلیکیشن های ترجمه متن و نشان دادن وضعیت آب و هوا و بازی ها و سرگرمی ها و…. اما از ابتدایی ترین امکانات یک گوشی تلفن همراه نشان دادن ساعت و زمان بوده است. در این میان ساعت های مچی کاربرد کمتری پیدا کرده اند و گویی در میان این فناوری ها گم شده اند. در حقیقت ساعت apple ابزاری جدید برای کاربردی کردن و بازگشت دوباره ی ساعت های مچی است.

شرکت apple توجه خود را معطوف کرده به مچ دستان ما تا با الهام گرفتن از ساعت های مچی سنتی محصول جدید خودش را بسازد. اما چرا؟

به اعتقاد ما اکثر انسانها تمایل دارند زمانی که نیاز به دیدن زمان دارند با صرف کمترین زمان به این سوال پاسخ بدهند. برای توضیح بیشتر باید بگوییم بیشتر ما تمایل داریم ساعت را با یک نگاه از روی مچ دستمان بخوانیم نه اینکه گوشی هوشمندمان را از جیبمان بیرون بیاوریم و پس از صرف زمان و باز کردن قفل ها و غافل شدن از محیط اطراف بفهمیم ساعت چند است!

دقت کنید apple در این فناوری به ما کمک می کند تا از جهان اطراف غافل نشویم و زمان را برای گشتن به دنبال گوشی در جیبمان و نگاهمان را از اطرافمان از دست ندیم.

به اطراف خودت نگاه کن ببین چه چیزی را می بینی!!!!

امروزه ما مدام از طریق مانیتور گوشی هایمان در حال ارتباط و تعامل با دوستان و آشنایان و اطرافیانمان هستیم و این کار واقعا جذاب است اما ما واقعا آنها را نادیده می گیریم و حقیقت تلخ این است که این نادیده گرفتن در مورد خانواده هایمان هم اتفاق می افتد.

ما application های وضعیت آب و هوا را قبل از اینکه حتی نگاهی به آسمان بیاندازیم چک می کنیم . در پارک دانشگاه خیابان قدم میزنیم اما از اطرافمان هیچ چیز متوجه نمی شویم تمام اطراف ما پر شده از ادم هایی که به گوشی های هوشمندشان خیره شده اند.

دقت کنید انسانها تمایل دارند تا سریع نتیجه بگیرند حقیقت این است که ما فوق العاده سودمندگرا هستیم ما چیزی را انتخاب می کنیم که آن وسیله به خاطر آن به وجود آمده و نه چیز بیشتر!

فکر غالب بسیاری از ما این است که ساعت مچی برای دیدن ساعت به وجود آمده پس من چیز بیشتری نمی خوام و این حقیقت انتخاب بسیاری ماست.

شخصا من یکی از طرفداران بزرگ شرکت apple هستم ولی اگه همین الان بخواهم ساعتی را خریداری کنم انتخاب من ساعتapple نیست.

<span">بر خلاف تمامی مواردی که در بالا ذکر شد در ساعت اپل ویژگی هایی وجود دارد که در پایان من شاید یکی از این محصول ها را بخرم. البته این شغل من است.

بله ! ما این ساعت را می خریم هزینه اش را که قابل ملاحظه است پرداخت می کنیم هر شب شارژش میکنیم و تلاش زیادی برای تعمیر و نگهداریش انجام میدهیم. و دلیل همه ی این کارها این است که این تکنولوژی گام آغازین فناوری ای است که کاملا جدید است.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم در تکنولوژی های قبلی بیشتر از حس بیناییمان برای ارتباط با فناوری استفاده می کردیم اما در این تکنولوژی از حس لامسه و شنواییمان هم استفاده می کنیم.

شرکت اپل آمده پیغام های دستگاه را به گونه متفاوتی به ما هشدار می دهد.

مثلا ما از روی مدت زمان صدا و ویبره و یا قدرت ویبره و یا صدا نوع های مختلف فعالیتی را که دارد در دستگاه انجام می شود را بفهمیم بدون آنکه نیاز به نگاه کردن به صفحه نمایش داشته باشیم.

یعنی وقتی شما مانیتور ساعت اپل را لمس کنید ساعت اپل به شما react (عکس العمل) نشان می دهد مثلا اگر در یک برنامه خاص Digital Crown روی ساعت را بچرخانید تمامی فعالیت هایی که روی مانیتور اتفاق می افتد را هم تراز با آن احساس می کنید. یعنی هم میتوانید ببینید هم بدون نگاه کردن همه فعالیت ها را احساس کنید.

شرکت اپل همچنین علائم صوتی بسیار ظریفی را به صورت زیرکانه با هم ترکیب کرده است.

به عنوان مثال الان بسیاری از مردم باندهای تناسب اندام fitness bands ها را خریداری می کنند اما سر یک هفته آنها را کنار می گذارند. چرا؟ مثلا یکی از اشکالات این دستگاه این است که فرد برای دیدن اطلاعات دستگاه و برخورداری از امکاناتش باید ورزش و ترک کند تا به صفحه نمایش آن خیره شود اما شما می توانید بدون نگاه و با استفاده از ویبره و صدا با اپلیکشن های ساعت اپل ارتباط برقرار کنید.

آیا تا به حال دقت کردید وقتی کسی از شما ساعت می پرسد به صورت نا خودآگاه دست چپ شما بالا می آید؟ این تاثیر تکنولوژی روی رفتار ما بعد از مدت زمان های طولانی است.

 



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: IT World News ,
تاریخ : پنج شنبه 13 آذر 1393 بازدید : 981 نویسنده : محمد زارعی 

همانطور که می دانید شرکت اپل آخرین نسخه از سیستم عامل iOS یعنی iOS8 را منتشر کرد. تعداد استفاده کنندگان این نسخه از iOS از تاریخ منتشر شدن تا دوهفته پیش ۵۶% بود که اکنون به ۶۰% رسیده است.

براساسا آخرین آمار و ارقام شرکت اپل iOS 8در حال حاضر حدود ۶۰% از دستگاه های اپل را فرا گرفته است و همچنین iOS 7 تقریبا ۳۵% ونسخه های قدیمی تر iOS را ۵% فرا گرفته است.

اکنون با منتشر شدن iOS 8.1.1 به نظر می رسد که هنوز خطاهایی وجود دارد و کربران نیز ناراضی هستند اما تعداد زیادی از مشکلاتی که در نسخه قبل وجود داشت اکنون رفع شده است. انتظار می رود که تا پایان سال جاری نسخه تصویب شده و بی عیب و نقص این سیستم عامل منتشر شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار دنیای فناوری اطلاعات ,
تاریخ : پنج شنبه 1 آبان 1393 بازدید : 1063 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

به تازگی اخباری در مورد آخرین نسخه ی اندروید ،اندروید ۵٫۰ منتشر شده است که خبر از مشخصات و تاریخ عرضه آن می دهد .

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ قبل از آنکه نسخه ی قبلی اندروید یعنی اندروید ۴٫۴ KitKat منتشر شود ، خبرهایی در مورد اندروید ۵ در راه بود اما در کمال تعجب اندروید ۴٫۴ منتشر شد . اما بالاخره و بعد از کلی انتظار اندروید ۵٫۰ هم معرفی شد . به گفته ی آنها نامی که برای این سیستم عامل جدید انتخاب شده است از قرار معلوم و طبق تصویری که آنها نمایش داده اند در بردارنده ی کلمه ی لیمو خواهد بود . برخی حدس زده اند احتمالا نام آن Android 5.0 Lemon Cheesecake و یا Android 5.0 Lemon Meringue Pie باشد . به هر حال همه ی ما از علاقه ی Sundar Pichai مدیر گوگل در بخش سیستم عامل های اندروید به نام های مختلف شیرینی با خبریم و احتمالا این نسخه هم در بردارنده ی نام نوعی دسر یا شیرینی خواهد بود .

طبق خبرهایی که در مورد تاریخ انتشار این سیستم عامل مطرح شده است به احتمال زیاد این سیستم عامل در نیمه های سال ۲۰۱۴ و یا شاید در در سمینار ۲ روزه ی گوگل که هر سال در سان فرانسیسکو برگزار می شود معرفی شود .

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ قبل از آنکه نسخه ی قبلی اندروید یعنی اندروید ۴٫۴ KitKat منتشر شود ، خبرهایی در مورد اندروید ۵ در راه بود اما در کمال تعجب اندروید ۴٫۴منتشر شد . اما بالاخره و بعد از کلی انتظار اندروید ۵٫۰ هم معرفی شد . به گفته ی آنها نامی که برای این سیستم عامل جدید انتخاب شده است از قرار معلوم و طبق تصویری که آنها نمایش داده اند در بردارنده ی کلمه ی لیمو خواهد بود . برخی حدس زده اند احتمالا نام آن Android 5.0 Lemon Cheesecake و یا Android 5.0 Lemon Meringue Pie باشد . به هر حال همه ی ما از علاقه ی Sundar Pichai مدیر گوگل در بخش سیستمعامل های اندروید به نام های مختلف شیرینی با خبریم و احتمالا این نسخه هم در بردارنده ی نام نوعی دسر یا شیرینی خواهد بود .

طبق خبرهایی که در مورد تاریخ انتشار این سیستم عامل مطرح شده است به احتمال زیاد این سیستم عامل در نیمه های سال ۲۰۱۴ و یا شاید در در سمینار ۲ روزه ی گوگل که هر سال در سان فرانسیسکو برگزار می شود معرفی شود .

درست ۱ سال طول کشید تا از سمینار سال گذشته ی گوگل ، Google IO 2013 که از ۱۵ تا ۱۷ ماه مه برگزار شد تا سمینار بعدی آنها که تصمیم به عرضه ی اندروید ۵٫۰ گرفته شد .

انتظار می رود دستگا های جدیدی که به بازار عرضه خواهند شد با این سیستم عامل همراه باشند . مثل Nexus 10 یا دستگاه جدید HTC . همچنین مقامات شرکت سامسونگ هم اعلام کرده اند که قرار است تا در آینده امکان آپدیت به این نسخه را برای دستگاه های سامسونگ فراهم کنند .

یکی از ویژگی هایی که برای این گوشی ذکر شده است امکان Fitness دیتا است . از این ویژگی می توانند برای قرار دادن سنسورهای اندازه گیری در دستگاه های اندرویدی استفاده کنند . در آینده و به محض دریافت هر گونه خبر در این زمینه آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد .



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار دنیای اندروید ,
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393 بازدید : 1183 نویسنده :  

اپل در کنفرانس خبری خود محصولاتی متنوعی را رونمایی کرد. یکی از این محصولات که در نوع خود یک ارتقا خوب به حساب می اید ارائه نسل جدید دسکتاپ اپل با نام آی مک است که طرفداران زیادی دارد. اپل امسال دریک حرکت حساب شده نمونه ای از این دستگاه را معرفی کرد که از صفحه نمایش 5K بهره می برد. این نمونه جدید دارای یک صفحه نمایش 27 اینچی Retina است که از فناوری IPS بهره میبرد. دقت این صفحه نمایش 2880×5120 پیکسل است و قابلیت نمایش طیف وسیعی از رنگ ها را دارد. اپل در این محصول از پردازنده های جدید نسل i5 و i7 استفاده کرده است  که به ترتیب در فرکانس پایه 3.5 و 4 گیگاهرتز کار می کنند. این شرکت برای دست یابی به بهترین کارایی دو نسخه از کارت گرافیکی را براساس نیاز کاربر در نظر گرفته است نسخه اول Radeon R9 M290X با دو گیگابایت حافظه GDDR5 و نسخه دوم AMD Radeon R9 M295X با چهار گیگابایت حافظه GDDR5 است. در نسخه پایه که قیمت آن 2499 دلار است از هشت گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز استفاده شده است که تا 32 گیگابایت قابل افزایش است. همچنین برای حالت استاندارد یک ترابایت درایو Fusion در نظر گرفته شده است که می توان آن را تا سه ترابایت افزایش داد یا به جای آن از درایو اس اس دی با ظرفیت های مختلف استفاده کرد. از دیگر امکانات این دستگاه می توان به تعبیه پورت های USB نسخه سه و پورت تاندربولت نسخه دو اشاره کرد. علاوه بر این در این دستگاه اسلات کارت حافظه و خروجی هدفون هم در نظر گرفته شده است.

این دستگاه با سیستم عامل OS X Yosemite و با قیمت پایه 2499 دلار به بازار ارائه می شود و به گفته اپل بهترین گزینه برای کاربردهای حرفه ای و ویرایش عکس و ویدیو است و کاربر در آن به بهترین جزییات دسترسی دارد. علاوه بر این اپل نسخه جدید دستگاه جمع و جور مک مینی را هم در کنفرانس خوب معرفی کرد. این دستگاه در سه نسخه ارائه می شود که براساس مشخصات فنی قیمت آن فرق دارد. نسخه اول دارای پردازنده Core i5 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است  که در حالت Turbonboost به 2.7 گیگاهرتز می رسد. این نسخه 4 گیگابایت حافظه دارد و از یک درایو 500 گیگابایتی بهره میبرد و با قیمت 499 دلار فروخته می شود. نسخه های دیگر که از پردازنده i5 با فرکانس بالاتر و i7 بهره می برند و دارای حافظه بیشتری هستند و در آن ها از Intel Iris Graphics استفاده شده است (به علت تغییر نوع پردازنده) به ترتیب با قیمت 699 و 999 دلار در بازار ارائه می شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: Apple ,
تاریخ : یک شنبه 5 مرداد 1393 بازدید : 354 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

اولین آپدیت ویندوزفون 8.1 با پشیبانی از پوشه‌ها و کیس‌های تعاملی در راه است

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا اولین آپدیت را برای ویندوزفون 8.1 ارائه کند و برخی از ویژگی‌های آن را نیز به تولیدکنندگان اعلام کرده است. این آپدیت که Windows Phone 8.1 GDR1 نام دارد برخی دیگر از کمبودهای ویندوزفون را نسبت به رقبا رفع خواهد کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
تاریخ : جمعه 27 تير 1393 بازدید : 403 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

انتشار این نسخه احتمالا تا پایان همین سال جاری میلادی طول خواهد کشید. بعد از انتشار آفیس مخصوص آیپد حالا مایکروسافت قصد دارد دومین بخش عمده تبلت‌های بازار را نشانه بگیرید و اکسل، ورد و پارو پوینت را برای آن‌ها عرضه کند.

به گفته منابع آشنا با سایت The Verge این کمپانی هم‌اکنون نسخه بتای آزمایشی آفیس برای تبلت‌های اندرویدی را آماده کرده و با قبول شرکا نسخه مخصوص قبل از انتشار اصلی را آماده خواهد کرد. شرکت‌ها و افراد می‌توانند علاقه خود را نسبت به آزماش نسخه قبل از انتشار اصلی آفیس در سایت این شرکت اعلام کنند.

انتظار می‌رود نسخه آفیس برای تبلت‌های اندرویدی شامل پشتیبانی بسیار مناسب و مخصوص در رابط کاربری لمسی باشد و به همان سبک نسخه آیپد، برای تبلت‌های اندرویدی نیز عرضه شود. گزارش‌هایی وجود دارد که به عرضه نسخه مخصوص اندروید آفیس پیش از عرضه آفیس برای ویندوز فون اشاره دارد، عرضه آفیس برای ویندوز‌فون برای اوایل سال 2015 برنامه ریزی شده است. با به قدرت رسیدن ساتیا نادل به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت، برنامه ردموندی‌ها بیشتر بر روی بخش موبایل و سرویس‌های ابری متمرکز شده است. مایکروسافت همچنین نسخه جدیدی از آفیس را در اواخر امسال برای مک عرضه خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار آی تی ,
تاریخ : شنبه 7 تير 1393 بازدید : 429 نویسنده :  

همانطور که می دانید یکی از راه هایی که می توانید از آن برای فروش محصولات و حتی خدمات خود استفاده کنید، استفاده از اینترنت و دنیای آنلاین است. اینکه روز به روز در حال مجازی تر شدن هستیم بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا صاحب کسب و کارهایی که در دنیای واقعی در حال فعالیت هستند، این روزها هوشمندانه به فکر یک کانال آنلاین برای راه اندازی کار خود هستند. چرا که می دانند که در آینده ای نه چندان دور باید بیشتر درامد خود را از دنیای آنلاین کسب کنند. از طرفی جذب مشتری در دنیای وب نیاز به تبلیغات دارد و باید روال خاص خود را دنبال کند. البته توجه داشته باشید که منظور ما از تبلیغات، صرفا استفاده از بنر در سایت های دیگر نیست! حتی منظور ما استفاده از تبلیغات کلیکی نیست! خوشبختانه شما می توانید به راحتی، این روزها با ایجاد یک کمپین و دعوت کاربران به آن تبلیغ محصولاتتان را فراتر از یک بنر و متن ساده انجام دهید! کمپین شما وبلاگ تان است و این وبلاگ است که سود سایت شما را بالا می برد. توجه کنید که منظور ما از وبلاگ صرفا این نیست که شما از یکی از سرویس های وبلاگ دهی برای معرفی محصولاتتان استفاده کنید! بلاگ سایت در واقع اشاره به بخشی از سایت دارد که در آن به فعالیت های نوشتاری و … به منظور معرفی محصولاتتان می پردازید. این بخش می تواند به صورت زیر دامنه مثل www.blog.sitename.com باشد یا اینکه به صورت یک دسته از سایت مثل: www.sitename.com/blog باشد! پس مفهوم وبلاگ سایت را اول بدانید و بعد به سراغ سود وبلاگ نویسی برای کسب و کار برویم . متخصصان در این زمینه سود هایی را برای وبلاگ نویسی شمرده اند که ما امروز به اختصار آن ها را به شما نشان می دهیم!

وبلاگ نویسی موجب افزایش بازدید کننده روی سایت می شود

وقتی که شما در حال نوشتن و بسط دادن موضوعاتی هستید که کاربران و مشتریانتان بدان نیاز دارند قطعا در حال کاشتن طلا در وبلاگ سایت خود هستید! یعنی چی ؟ این در واقع به این اشاره دارد که کاربران و مشتری ها و کسانی که برای شما به عنوان یک فرصت محسوب می شوند قطعا سوالات و یا چالش هایی در زمینه محصول و خدمات دارند و گاها در حال سرچ هستند. پس شما با پرداختن به این محتوا که به محصول و خدمات مربوط می شود در حال کشاندن و جذب کاربرانی هستید که صد در صد به عنوان یک فرصت محسوب می شوند! در واقع یعنی در حال شلوغ کردن وبلاگتان نیستید بلکه تمام کاربرانی که جذب می کنید، همه به خدمات و محصولات مرتبط هستند و می توانید امید سود بیشتری داشته باشید! پس با نوشتن در مورد هر آنچه که به فروش گذاشته اید، می توانید تعداد بازدید کننده و از طرفی مشتری هایتان را بیشتر کنید!

تقویت فعالیت شما در شبکه اجتماعی با بلاگ نویسی

شبکه های اجتماعی در واقع مکان هایی هستند که شما به عنوان یک فروشنده می توانید از آن بسیار استفاده کنید چرا که کاربران بسیار زیادی در آن جا در حال فعالیت هستند و شما می توانید، به راحتی از این پتانسیل استفاده کنید مخاطبین خاص محصول و خدماتتان را جذب کنید! در شبکه های اجتماعی با پرداختن به محصولات می توانید به راحتی در دید عموم قرار بگیرید و بلاگ نویسی هم به عنوان سوخت شبکه اجتماعی تان محسوب می شود. از طرفی، با استفاده از امکان نمایش در موتور جستجو می توانید به راحتی، نتایج کار خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید و حتی از این راه هم کاربران را به خود جذب کنید! پس به وبلاگ نویسی خود بهتر از قبل ادامه دهید! وب سایت ادمین یار به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای سایتتان را بهینه کنید تا بتوانید از تمام کانال ها سود روانه سایت خود کنید! برای این منظور به خدمات ادمین یار مراجعه کنید

بلاگ نویسی یک سرمایه گذاری است!

زمانی که شما می خواهید بلاگ نویسی کنید نباید به دنبال یک روش ساده باشید! یک بلاگ نویسی قوی مستلزم صرف وقت و هزینه است! اگر خودتان مدیریت این کار را بر عهده دارید باید بتوانید با اشراف روی موضوع به دنبال چالش ها باشید و در مورد آن ها بنویسید این شاید زمانی از شما بگیرد! به عنوان مثال شاید عصر جمعه بخاطر پرداختن به وبلاگ نتوانید با دوستان و اعضای خانواده به تفریح بروید! اما این سود هایی دارد! اگر هم می خواهید تولید محتوایتان را برونسپاری کنید قطعا باید هزینه کنید! پس سرمایه ای از زمان و وقت خود را از دست خواهید داد اما اگر به طور حکیمانه و دقیق تر دقت کنید می توانید بفهمید که اگر برای نوشتن یک مطلب x تومان خرج می کنید و یا اینکه y ساعت وقت می گذارید؛ این مطالب می تواند به میزان n*x + n*y برای شما سود داشته باشد ( به جای n میزان روزهای عمر بلاگ را قرار دهید) چرا که شما یک مطلب می نویسید و این می تواند تا سال ها تبلیغ کننده ی پر سودی برای شما باشد. پس هر گز فکر نکنید که این از سود شما می کاهد! پس بیاد داشته باشید که بلاگ نویسی یک نوع سرمایه گذاری است!



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: مقالات,آی تی ,
تاریخ : شنبه 7 تير 1393 بازدید : 1083 نویسنده :  

در طول مراسم WWDC 2014، همانطور می‌دانید، شرکت اپل زبان برنامه‌نویسی جدیدی را با نام «سویف» (Swift) ابداع کرد. زبان سویفت قرار است که یک زبان ساده باشد و استفاده از آن به‌راحتی صورت گیرد تا فرآیند توسعه نرم‌افزار با سرعت بیشتری انجام شود و آن پیچیدگی‌های سابق XCode را نداشته باشد.

در طول سال‌های گذشته، شرکت اپل با استفاده از مستندات و ابزارهایی که در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار میداد، سعی بر آن داشت که برنامه‌نویسی را ساده‌تر نماید، اما بهرحال، زبان Objective-C و محیط XCode پیچیدگی‌های خاص به خودشان را داشتند. همه این‌ها با هم باعث می‌شد تا افرادی که گزینه‌های دیگری برای توسعه نرم‌افزار داشته باشند را از خود به دور کند. حتی اگر شما یک برنامه‌نویس وتوسعه‌دهنده حرفه‌ای نرم‌افزار باشید، ممکن است خود را در محیط مزاحم XCode ببینید.

 

  • دستورات نحوی زیاد در Objective-C:

قصد و هدف شرکت اپل از ابداع زبان Swift، از بین بردن نگرانی‌های ناشی از دستورات نحوی نگران‌کننده هست و بجای آن، بیشتر تمرکز خود را به بخش منطق برنامه‌نویسی منعطف کند. طبق گفته‌ی شرکت اپل، زبان Swift به منظور امنیت و مدیریت خودکار حافظه ایجاد شد. همچنین، این زبان بطور کامل از یونیکدها (Unicodes) در کارکترهای خود پشتیبانی می‌کند.

  • یکپارچه‌سازی با Objective-C:

اگر با زبان Objective-C آشنایی دارید، شما یک خوش‌شانس هستید! زبان Swift به‌نحوی ایجاد شده که با برنامه‌های نوشته شده توسط Objective-C نیز هماهنگ باشد، بنابراین می‌بایست که همه برنامه‌های شما را با پروژه‌های Objective-C یکپارچه شود.

اپل می‌گوید که ابداع این زبان حاصل ساعت‌ها تحقیق و مطالعه در رابطه با این که توسعه‌دهندگان چه چیزهایی را دوست دارند و نسبت به چه چیزهایی بی‌علاقه هستند.

سویفت، زبان برنامه‌نویسی مدرن برای توسعه‌دهندگان مدرن است.

 

برای خواندن بقیه مقاله لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: اپل , برنامه نویسی اپل ,
تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1393 بازدید : 418 نویسنده : سجاد علوی 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از  آی دی سی، برآورد تحلیلگران نشان می‏دهد بازار نرم‏افزار در چین تا سال ۲۰۱۷ با نرخ سالانه ۱۱.۳ درصد به رشد خود ادامه خواهد داد و به ۱۳.۱ میلیارد دلار خواهد رسید. 
داده‏ های کلان، پردازش ابری، همراه و شبکه ‏های اجتماعی از مهمترین فناوری‏ هایی است که باعث رونق گرفتن بازار نرم‏افزار کشور چین خواهد شد. 
برآوردهای آی دی سی نشان می‏دهد بازار نرم‏افزارهای چین در سال ۲۰۱۲ به ۷.۶۴ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت همچنین پیش‏بینی کرده است بازار نرم ‏افزارهای کسب و کار در این کشور در پنج سال آینده با نرخ سالانه ۱۲.۵ درصد به رشد خود ادامه دهد. 
در این میان بازار نرم‏ افزارهای مدیریت منابع انسانی و راهکارهای مدیریت عملکرد و کنترل مخاطره به ترتیب با نرخ ۱۸.۹ درصد و ۱۵.۲ درصد رشد خواهد کرد. 
نرخ رشد سالانه بازار نرم‏ افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری نیز در پنج سال آینده ۱۴.۲ خواهد بود. پیش‏بینی‏ها همچنین حاکی از این است که نرم ‏افزارهای مدیریت چرخه تامین نیز با نرخ ۱۳.۸ درصد رشد خواهد کرد. 
نرخ رشد بازار راهکارهای هوشمندی تجاری، راهکارهای تحلیلی و توزیعی و دسترسی به داده‏ها نیز به طور متوسط ۱۶.۵ درصد پیش‏بینی می‏شود. 
براساس این گزارش، شرکت‏های بزرگ و کسب و کارهای کوچک و متوسط چین علی رغم بی ‏ثباتی ‏های اقتصادی در این کشور همچنان به سرمایه ‏گذاری در بازار نرم‏ افزار ادامه خواهند داد. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
تاریخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 بازدید : 558 نویسنده : سجاد علوی 

سر جاناتان پاول "جانی" آیوْ (به انگلیسی: Sir Jonathan Paul "Jony" Ive) (معروف به جانی آیو) (متولد ۲۷ فوریه ۱۹۶۷ در محله چینگفورد در لندن) نائب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی در شرکت اپل است. از مهم‌ترین محصولات این شرکت که وی در طراحی آن‌ها همکاری داشته‌است می‌توان رایانهٔ آی‌مک، مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی‌پاد، آی‌پاد تاچ، آی‌فون، آی‌پد و آی‌اواس ۷ را نام برد.

سر جاناتان آیو ملقب به طراح طراحان،[۱] در سال ۲۰۰۶ به پاس خدماتش به طراحی صنعتی، مفتخر به دریافترتبه امپراتوری بریتانیا با درجهٔ «فرمانده» (CBE) و در سال ۲۰۱۲ به پاس خدمات به طراحی صنعتی و اقدامات نوآورانه‌اش، به رتبه امپراتوری بریتانیا با درجه «شوالیه» (KBE) نایل گردید.[۲] اپل در کنفرانس WWDC13 که در آن آی او اس ۷ معرفی شد، لقب او را به نایب رییس ارشد بخش طراحی صنعتی به روز کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: برترین ها ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 370 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

زمانی زیادی است که از شایعات پیرامون آپدیت گوشی‌ها به اندروید کیت کت (4.4) می‌گذرد و در این میان گمانه زنی‌ها نسبت به گلکسی S3 بیشتر از سایر گوشی‌ها بود، اما امروز با مشخص شدن لیست آپدیت اسمارت فون‌های شرکت سامسونگ این شایعه کاملا پایان یافت و دیگر انتظار نمی‌رود که این شرکت برای گلکسی S3 آپدیت کیت کت را ارایه دهد. در لیستی که امروز سامسونگ منتشر کرده است، گوشی‌های دیگری مانند گلکسی نوت 2، نوت 3 و… وجود دارند که قبل از این لیست نیز احتمال آپدیت آن‌ها به این نسخه می‌رفت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: آی تی ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 437 نویسنده : سجاد علوی 

خدا استیو جابز را بیامرزد، اما سال‌ها قبل از اپل نیز دستگاه‌هایی با عنوان تبلت تولیده شده بودند، البته از حق نگذریم استیو جابز با اپل توانست درب ورودی این دنیای دست نیافتی را باز کرده و وارد دنیای جدیدی میان تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها شود. شاید از ابتدا قصدش این بود که مرز میان این دو را بشکند اما سرنوشت چیز دیگری را برای دنیای تبلت‌ها رقم زد! اکنون تبلت یک وسیله شناخته شده است و نه می‌توان از آن به جای تلفن همراه استفاده کرد و نه همچون یک لپ‌تاپ به آن نگاه نمود. تبلت‌ها دنیایی دیگری دارند و پس از اپل، شرکت‌های زیادی نیز پای به این دنیا (دنیای ما نه! دنیای تبلت‌ها) گذاشت‌اند؛ از برندهای گمنام چینی گرفته تا نوکیای خدا بیامرز! (آمار مرگ و میر هم بالا رفته!) اصلا چرا راه دور برویم، همین سونی چند وقت پیش از جدیدترین تبلت اکسپریای خود رونمایی کرد که به طور اتفاقی گذرش به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان نیز افتاد و ما نیز تصمیم گرفتیم تا یک بررسی خاص از این تبلت خاص برای شما انجام دهیم! پس با آی‌تی‌رسان و بررسی تبلت اکسپریا Z2 سونی همراه باشید!

شاید از عنوان این قسمت کمی تعجب کرده باشید اما وقتی بدانید که ضخامت این تبلت تنها 6.4 میلی‌متر است و با سایز 10.1 اینچی صفحه اش فقط 426 گرم وزن دارد، پی به باربی بودن این مدل خواهید برد! در نگاه اول یک تبلت نازک و بسیار سبک را خواهید دید و هرچه بیشتر به آن نگاه کنید، بیشتر مجذوبش خواهید شد! برای اینکه بدانید که تعریف و تمجید ما از این مدل بیخود نیست، آن را در کنار یک مداد قرار داده و یک عکس یادگاری از آن‌ها گرفتیم تا بدانید که ضخامت تبلت اکسپریا زد2 حتی از یک مداد هم کمتر است!

بر خلاف اسمارت فون‌های سری اکسپریا که دکمه پاور و کلید های یکپارچه صدا در سمت راست قرار داردند، در تبلت اکسپریا زد 2 این دکمه‌ها در سمت چپ قرار گرفته اند.

شاید کمی متعجب شوید که چرا سونی چنین تغییری را داده است، اما اگر نگاهی به سایز این مدل بی‌اندازید متوجه می‌شوید که کار کردن با یک دست با این تبلت امری غیر ممکن است (حتی با دو دست هم سخته!) بنابراین همیشه تبلت را با دست چپ خود نگه می‌دارید و با دست راست مشغول کار با آن می‌شوید، در نتیجه این کلیدها همیشه در دسترس شما خواهند بود. قسمت زیادی از بخش جلویی تبلت را نمایشگر آن فرا گرفته و درست در بالای صفحه دوربین جلوی تبلت دیده می شود! لوگوی سونی نیز کمی با فاصله نسبت به دوربین و در گوشه بالا سمت چپ چون نگینی زیبا بر پیکره سیاه رنگ تبلت جا خوش کرده است!

محصولات سونی علی‌رغم کیفیت بالا و امکانات خاص، همیشه با مشکل زاویه دید نمایشگر رو به رو بوده‌اند! اما سونی پس از اکسپریا زد اولترا دست به تغییراتی جدی در این زمینه زد و اکنون محصولات سونی دیگر با نگاه از زاویه‌ها رنگ پریده به نظر نمی‌رسند. تبلت اکسپریا زد2 سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نگاه از زاویه اگر در جایگاه نخست قرار نگیرد، بی شک در آخر هم نیست، همین که برخلاف برخی از کمپانی‌ها به نظر کاربرانش اهمیت می‌دهد، باعث شده تا ما نیز به آن خرده نگیریم!

سونی در این تبلت نیز از فناوری Trilluminous با موتور X-Reality استفاده کرده که سبب افزایش کنتراست نمایشگر می‌شود. علاوه بر این‌ استفاده از این فناوری موجب شده تا رنگ‌ها پررنگ‌تر از سابق به نظر برسند و و همچنین میزان نویز به حداقل برسد. سایز 10.1 اینچی این تبلت نیز سبب شده تا چگالی پیکسلی این مدل پا را از 224 فراتر نگذارد.



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , اخبار آی تی , ,
تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 بازدید : 416 نویسنده : محمد زارعی 

شما نیز با من موافقید که مرورگر گوگل کروم ؛ در جاده موفقیت و محبوبیت گام بر می دارد و روز به روز به استفاده کنندگان این مرورگر قدرتمند اضافه می گردد.در طرف دیگر میدان ؛ در نقطه مقابل گوگل کروم ؛ مرورگر موزیلا فایر فاکس را داریم که روزی بسیار محبوب بود ولی حالا از دوران اوجش فاصله گرفته است.البته امروزه هستند افرادی که طرفدار این مرورگر می باشند و از طرفداران پروپاقرص آن به شمار می آیند.حتی دیده شده که میان طرفداران گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس بحث و جدل نیز بوده است و هر کدام مرورگر خودشان را برتر می دانند.البته  اگر بخواهیم نگاهی به آمار داشته باشیم ؛ همگی اعداد و ارقام به دست آمده ؛ حکایت از افزایش ترافیک استفاده از مرورگر گوگلی دارند ! آمار به دست آمده از موزیلا فایرفاکس چندان رضایت بخش نیست و عملا این مرورگر با اُفت کاربر همراه شده است.آخرین آمارهای منتشر شده توسط Net Application گویای افزایش محبوبیت کروم بین کاربران ایرانی است.روند رو به رشد مرورگر گوگل کروم نوید از این دارد که شاید روزی برسد که همه کاربران از این مرورگر در وب گردی های خود استفاده نمایند.در حال حاضر طبق آمار منتشر شده از Net Applications ؛ مرورگر گوگل کروم ؛ دومین مرورگر برتر از لحاظ میزان استفاده‌ کاربران می باشد.دقیقا اگر بخواهم برایتان بگویم ؛ طبق اعداد و ارقام به دست آمده از Net Applications ؛ ٪۱۷٫۹ از کاربران دنیای اینترنت ؛ جهت وبگردی های خود تنها از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنند.درست ماه ژانویه میلادی بود که ؛ گوگل کروم توانست مرورگر موزیلا فایرفاکس را پشت سر گذارد و جایگاه دومین مرورگر را از آنِ خود نماید.از ماه ژانویه تا حال ؛ این رتبه ثابت بوده است و همان طور که در سطر آغازین اشاره داشتم ؛ همچنان مرورگر گوگل کروم در جاده موفقیت و خوشبختی گام بر می دارد !!!

وزیلا فایر فاکس نیز در ماه میلادی ای که گذشت ؛ از ۱۷٫۲% با کاهش دو دهم درصدی ؛ به ۱۷% رسید.شاید میزان پیشرفت و محبوبیت این دو مرورگر را بتوانیم به خودروهایی تشبیه کنیم که در جهت عکس هم دیگر حرکت می کنند ! چرا که ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی ؛ مرورگر گوگل کروم ؛ ۱۶٫۳ درصد از ترافیک کل وب گردی را به خود اختصاص داده بود و سوم بود.در همان زمان یاد شده ؛ مرورگر موزیلا فایرفاکس با ۲۰٫۳ درصد جایگاه دومی را در اختیار داشت.با این که این فاصله بسیار زیاد بود ؛ اما سرانجام مرورگر گوگل کروم توانست از رقیبش پیشی بگیرد و جایگاه آن را مال خود کند.آن قدر سرگرم بحث مقایسه این دو مرورگر شدیم که یادمان رفت به رتبه اول این آمار نیز بپردازیم !!! رتبه اول را مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت با در دست داشتن ۵۷٫۸ درصد به خود اختصاص داده است ! این مرورگر نیز ؛ در مقایسه با ۵۵ درصد ماه آوریل سال گذشته میلادی ؛ آمار خوبی را به خود اختصاص داده است و پیشرفت مناسبی را داشته است. 

» منبع : cnet«



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , اخبار آی تی , ,
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد